Thư mục

Hỗ trợ kỹ thuật

  • (Hotline:
    - (04) 66 745 632
    - 0982 124 899
    Email: hotro@violet.vn
    )

Thống kê

  • lượt truy cập   (chi tiết)
    trong hôm nay
  • lượt xem
    trong hôm nay
  • thành viên
  • Chào mừng quý vị đến với Thư viện Giáo án điện tử.

    Quý vị chưa đăng nhập hoặc chưa đăng ký làm thành viên, vì vậy chưa thể tải được các tư liệu của Thư viện về máy tính của mình.
    Nếu đã đăng ký rồi, quý vị có thể đăng nhập ở ngay ô bên phải.

    Giáo án Tiếng Anh 9 soạn 4 cột cả năm


    (Tài liệu chưa được thẩm định)
    Nguồn:
    Người gửi: Cấn Văn Thắm (trang riêng)
    Ngày gửi: 07h:13' 06-08-2013
    Dung lượng: 73.2 KB
    Số lượt tải: 98
    Số lượt thích: 0 người
    Date of preparing:
    Date of teaching:
    LESSON PLAN

    Unit: 1 A VISIT FROM A PEN PAL
    Lesson: 1 GETTING STRARTED – LISTEN & READ
    Week: 1 ; Period: 1
    Date of teaching:
    I/ Objectives: By the end of the lesson ss will be able to know about interesting places in VN, realize the simple past tense and get used to know “wish” clause
    II/ Language contents:
    Vocabulary: a mosque, (to) correspond, to be impress by, (to) pray, worship, atmosphere, (to) keep in touch
    Grammar: S + wish + S + V2/ed
    III/ Teaching aids: Text book, posters, pictures
    IV/ Procedures:

    Time
    Teacher’s activities
     Ss’ activities
     Stages and contents
    
    5’





    8’






    10’









    10’







    10’






    3’
    *Ask ss some questions for chatting





    *Follow the steps of the presentation the vocab.



    *Checking memory
    *Ask ss to listen to the T & choose the correct option to complete the sentence
    Ask ss to read the passage again & check their answers
    Feedback


    *Ask ss to read the text & find out the sentence use the simple past tense
    Elicit from ss the form, use

    *Text base the sentence with “wish” clause
    Elicit from ss the form, meaning, use



    *Write on the board
    *Answer
    Possible answers:
    I think I’ll take our friends to the temples, churches, to the beach, mountains, theaters, restaurants
    *Follow the T
    Guess the words
    Repeat
    Copy

    *Rewrite

    *Listen to the T & choose the correct option
    *Read the text & check





    *Read & find out the sentence

    Answer for the T



    *Find out the sentence with “wish” clause
    Answer





    *Copy & carry out
    I/ Warmer: Chatting
    -Do you have any pen pals?
    -Where does he/she live?
    -Has she/he ever visited your city?
    -What activities would you do during the visit?
    II/ Pre-teach vocabulary:
    -(to) correspónd: giao thiệp, trao đổi bằng thư từ (explan)
    -a mosque: nhà thờ Hồi giáo (picture)
    -(to) be impéssed by: có ấn tượng(explan)
    (to) pray: cầu nguyện
    *Checking: W & W
    III/ Activities:
    Multiple choice:
    a/ Lan and Maryam usually write to one another every........ (C) two weeks
    b/ Maryam was impressed because............
    (B) Ha Noi people were friendly
    c/ The girls went to see........ (D) all the above.
    d/ Maryam wanted to...........(B) invite Lan to KuaLa Lumpur
    Consolidate old language:
    -The simple past tense:
    Ex: Maryam wanted to visit the mosque on Hang Luoc Street.
    +Form:
    S + Ved/2 + O
    
    +Use: Diễn tả hành động xảy ra tại 1 thời điểm xác định trong quá khứ
    Present the new language
    Ex: I wish you had a longer vacation
    +Form:
    S + wish + S + V2/ed
    
    +Meaning: Ước muốn
    +Use: Diễn tả 1 ước muốn không có thật ở hiện tại
    IV/ Homework:
    -Prepare the new lesson part speak

    
    




















    Date of preparing:
    Date of teaching:
    LESSON PLAN

    Unit 1: A VISIT FROM A PEN PAL
    Lesson 2: SPEAK
    Week 1 ; Period 2
    Date of teaching:
    I/ Objectives: By the end of the lesson ss will be able to make and respond to introduction.
    II/ Language contents:
    Vocabulary: (to) introduce, industrial city, especially
    Grammar:
    III/ Teaching aids: posters, text book, pictures, cards
    IV/ Procedures:

    Times
     Teacher’s activities
     Ss’ activities
     Stages & contents
    
    8’




    7’





    7’














    10’















    10’


    3’
    *Stick the cards on the board
    Divide the class in to 2 groups
    Give instruction
    *Follow the steps of presentation the vocabulary



    *Ask ss to do exercises a page 8
    *Get feed back
    Ask ss to practise the dialogue
    No_avatar

    giáo án tiếng anh sai chuẩn kiến thức kỹ năng phần mục tiêu cũng chưa chuẩn theo sách nội dung còn sơ sài

     
    Gửi ý kiến

    ↓ CHÚ Ý: Bài giảng này được nén lại dưới dạng RAR và có thể chứa nhiều file. Hệ thống chỉ hiển thị 1 file trong số đó, đề nghị các thầy cô KIỂM TRA KỸ TRƯỚC KHI NHẬN XÉT  ↓

    print